“Van herhaling gaat een enorme kracht uit”, vertelt Angelika van de Ven. Zij is communicatieadviseur bij de Open Hiring, één van onze opdrachtgevers. We doen contentredactie voor hen. In deze blog vertellen we meer over de meerwaarde die we met ons redactiewerk hebben voor deze mooie non-profit.
Allereerst iets over de opdrachtgever: Start Foundation is een maatschappelijke ontwikkelaar die werkt aan een maatschappij waarin iedereen werkt en die voor iedereen werkt. De stichting zet onder andere in op Open Hiring, een unieke werving- en selectiemethode. Waarbij je gewoon aan de slag gaat als je wilt werken. Zonder sollicitatie, cv of bemoeienis van de overheid. Iedereen is welkom, ongeacht je verleden, opleiding of ervaring. Een opdrachtgever die goed in ons straatje past, aangezien wij ons ook hard maken voor betere baankansen voor een groep die nu vaak langs de kant staat: mensen met een aandoening.
Top-samenwerking
De samenwerking is net van start, maar voelt al enorm goed. Angelika: “Onze samenwerking met Webmastery is nog heel pril: sinds november 2023 maken zij mooie content voor onze socials. Dat zijn LinkedIn, Instagram en Facebook. Zij zorgen door hun expertise, scherpte en zorgvuldigheid dat onze verhalen nóg krachtiger online goed zichtbaar worden. In mum van tijd zien we een forse stijging in ons bereik, volgers en interactie. Iets wat je als bedrijf graag ziet en blij van wordt.”
Veel storytelling: daar worden wij blij van
En waar wij als onlinecommunicatiebureau weer blij van worden, is dat we vooral veel verhalen krijgen als input. “Heerlijk om mee aan de haal te gaan”, vertelt Claudia. “Samen met haar vorm ik de input om tot fijne berichten die mensen graag op hun tijdlijnen zien. Het fijne daaraan is dat je al van tevoren weet dat de berichten het goed gaan doen. Mensen smullen immers van storytelling. Het beeld is soms wel een uitdaging. Wij geven de voorkeur aan zo min mogelijk huisstijl, want dat komt vaak zo advertentie-achtig over. Open Hiring had juist eerst heel veel huisstijlcomponenten in de visuals. Gaandeweg hebben we daar een mooie balans in gevonden!”
Geen opdrachtgever – bureaurelatie, maar hecht team
Al vanaf de start voelt de samenwerking heel vertrouwd, zo geeft Angelika van Open Hiring terug. “We vormen een écht team. Ze maken de materie snel eigen en vullen elkaar aan waar nodig. Zij zijn een kei in het meedenken en ontzorgen. Ik vind écht dat we elkaar supergoed aanvullen. We kunnen snel schakelen, ook omdat van Claudia en Willemijn altijd wel ééntje bereikbaar is op een willekeurig tijdstip op een willekeurige dag. In een paar woorden: een hele prettige samenwerking – alsof we elkaar al jaren kennen!”
Herhaling = kracht
Naast redactie maken we voor Open Hiring analyses. Hierin nemen we de socialmediastatistieken van de verschillende maanden onder de loep. Welke berichten vielen in goede aarde, welke deden het minder? En om wat voor contenttypen gaat het dan: foto’s, video’s? Aan de hand hiervan kunnen we een contentstrategie maken. Kortom: Een succesformule ontwikkelen om te scoren op social media. “Ze geven ons continu advies over wat het beste werkt voor onze online algoritmes”, vat Angelika mooi samen.
Het belangrijkste inzicht dat we tot nu toe hebben opgedaan bij de analyses is dat de kracht van herhaling geen marketing-fabeltje is, maar écht klopt. “Dezelfde content op verschillende manieren herhalen helpt om meer mensen te bereiken.”
Heb jij ook redactiewerk dat je uit handen wilt geven, omdat je de kwaliteit wilt verbeteren? Of omdat je er te weinig tijd voor hebt? Wij gaan graag met je om de (online)-tafel om te kijken of we je kunnen helpen. En hoe.
Onze communicatiespecialisten hebben jarenlange ervaring met contentcreatie voor kennisintensieve organisatie die impact maken, zoals Alzheimer Nederland, Ruimte voor Lopen, Longfonds en Social Enterprise NL. Bekijk al onze opdrachtgevers.