De medewerkers van Webmastery maken met elkaar tientallen social mediaberichten per week. Daarbij ontdekken we vaak handigheidjes en manieren om nog beter resultaat te boeken. Deze tips delen we graag met jou.
Niks mooiers dan zien hoe het bereik van een bericht verdrie-, of zelfs verviervoudigd ten opzichte van eerder geplaatste berichten. Zo gebeurde met enkele LinkedInberichten van opdrachtgever Tunga. Gelukkig hadden we al snel door wat de trigger was, zodat we dat ‘trucje’ vaker kunnen toepassen. Niet dat het uit onverwachte hoek kwam, maar onze eerdere inzichten werden duidelijk bevestigd.
Wat was het geval? We plaatsten namens Tunga een bericht op LinkedIn. Niks nieuws. Daar werd op gereageerd. Ook niks nieuws. Maar.. doordat we de link deelden met de medewerkers van Tunga en zij actief gingen reageren en mentionnen scoorde het bericht vele malen beter dan berichten waar enkel anderen op reageerden.
Maak gebruik van het bestaande netwerk
De tip is dan eigenlijk ook heel simpel: deel als social media beheerder actief je posts met de organisatieleden en vraag om een reactie – een geschreven bericht of iemand mentionnen – van ‘binnenuit’. Zonder te forceren en door dicht bij zichzelf te blijven. Social media is immers geen social media als het als een moetje voelt. Maar gebruiken maken van het netwerk van teamleden vergroot zeker je bereik.
Om zelf te reageren op een bericht dat je namens een organisatie geplaatst hebt, moet je uiteraard weer naar je eigen LinkedInprofiel.
Dat kan op 2 manieren:
- je klikt op home en zoekt het net geplaatste bericht in je eigen tijdlijn.
- iets minder omslachtig: als je op de pagina zit die je beheert, klik je rechtsbovenin op Weergeven als lid.
Leestip – Wil je meer weten over hoe je samen met je team actief het social media bereik kunt vergroten? Lees dan de blog van Anna Teresa – Social media bereik vergroten met medewerkers als influencers