Haal meer uit de hashtags op LinkedIn.
De medewerkers van Webmastery maken met elkaar tientallen social mediaberichten per week. Daarbij ontdekken ze vaak handigheidjes en manieren om nog beter resultaat te boeken. Deze tips delen we graag met jou.
Gebruiken we nu wel of geen hashtags op Linkedin? De meningen van de social media deskundigen lijken verdeeld. Wij zeggen, doen! En wel zo:
#1 Gebruik met mate
Het gebruik van hashtags op LinkedIn kan schreeuwerig overkomen en dat druist in tegen de behoefte van storytelling.
Zet je hashtag daarom:
- aan het begin om kort aan te duiden waar je bericht over gaat
- of eindig je bericht met een drietal hashtags.
#2 Kies interessante hashtags
LinkedIn stimuleert het gebruik van hashtags door jou de mogelijkheid te geven je favoriete hashtags te pinnen onder ‘gevolgde hashtags’. Als je dat doet, krijg jij voor jou interessante content te zien. En andersom werkt dat dus ook. Als mensen geïnteresseerd zijn in social media of beeldredactie, dan krijgen zij onze content te zien. Ook als ze Webmastery niet volgen. En zo krikken wij ons bereik steeds meer op. 😉
- Ga op je LinkedIn homepage (door op het LinkedIn-logo te klikken) en klik onderin de linkerkolom op ‘meer ontdekken’ onder ‘gevolgde hashtags’.
- Scroll door de beschikbare hashtags en bekijk welke interessant zijn om te plaatsen bij je eigen content. Kies de hashtags in de taal waarin jij je berichten schrijft met veel volgers. Het kan ook lonen om een specifiekere hashtag te kiezen met minder volgers.