Social media staat nooit stil, ook niet achter de schermen. Om up-to-date te blijven, signaleren wij elke maand trends en nieuwe mogelijkheden die social media kanalen bieden. Dit is nieuw in augustus:
- Instagram introduceerde bedrijfspagina’s
Instagram introduceerde deze maand voor merken en bedrijven nieuwe functies. Als merk kun je daarmee een speciale bedrijfspagina oprichten, statistieken inzien en eenvoudig gesponsorde berichten plaatsen. De bedrijfspagina’s van Facebook zijn de inspiratiebron voor de nieuwe opties. Lees meer
- Instagram introduceerde Instagram Stories
Instagram introduceerde een nieuwe functie: ‘Instagram Stories’, of zoals het in de Nederlandse app heet: ‘Instagram Verhalen’. De functionaliteit is duidelijk geïnspireerd door Snapchat en biedt kansen voor bedrijven en organisaties. Lees meer
- Facebook paste het algoritme aan
De laatste aanpassing in het algoritme van Facebook zorgt ervoor dat posts van vrienden en familie voortaan eerder zichtbaar zijn in iemands tijdlijn dan die van derden. Hoe kun je daar als bedrijf het beste mee omgaan? Lees meer
- Facebook gaf de bedrijfspagina’s een make-over
De Facebook bedrijfspagina’s hebben een make-over gehad. De Facebook omslagfoto wordt nu op verschillende apparaten verschillend getoond. Wij hebben de afmetingen in kaart gebracht en een template gemaakt om snel een geschikte omslagfoto te kunnen maken. Lees meer
- Whatsapp veranderde de gebruikersovereenkomst
Door de nieuwe gebruikersovereenkomst van Whatsapp wordt het voor bedrijven mogelijk om via WhatsApp met klanten te communiceren. En bijvoorbeeld in de toekomst een commercieel bericht met een aanbieding te sturen. Lees meer
- Instagram introduceerde het inzoomen
Inzoomen op foto’s kan nu ook bij Instagram. Als je twee vingers op de foto zet en uit elkaar schuift, zoomt de foto zover als jij wilt in.